segunda-feira, maio 15, 2006

Plágio: prevenção ou combate?

O tema "plágio" é recorrente nestes tempos de facilidade do copiar & colar. Apoio quem diz, como o George Siemens neste post do elearnspace, que é mais uma questão de mudar a solicitação aos alunos do que ficar tentando monitorar os trabalhos entregues. Os links sugeridos por ele podem ser de utilidade.

"I'm putting together a workshop for dealing with plagiarism (I'll post .ppt notes next week or so) for RRC faculty. I've encountered a few useful resources:

Assignments that help reduce plagiarism (via IDOS)
Plagiarism resource page
Plagiarism - Wikipedia
Assessment in Higher Education

Personally, I'm not a big fan of plagiarism detection methods (though I understand they are more critical in certain disciplines). Instead of policing student work, we need to design activities in a manner that requires learners to generate authentic work (problem based learning, simulations, etc.). Even in essay writing, a draft outline with periodic submissions of progress can reduce the likelihood of academic dishonesty. It's challenging for both educators and students - we are asking them to work and think collaboratively (building on the ideas and thoughts of each other) and yet maintain a sense of individuality".

1 Comments:

Blogger Cristina Sleiman - Ed. Digital said...

Olá Lilian,

Lembro que já estive em seu blog, mas não tenho certeza se deixei mensagem!!

Sobre este assunto.. acho que sou suspeita !!!! hehe

Abs

Cristina Sleiman

11:53 da manhã  

Enviar um comentário

<< Home

Get Free Shots from Snap.com/html>